Tuesday, May 24, 2011

kisoh zaman sekoloh rendoh dulu-dulu part 1

salam blake...ni aku nok cerite tentang zaman sekoloh rendoh aku r, tadi mase rehat kije tadi aku balik rumoh nok bahang nasik,dlm perjalanan nok sapa rumoh aku tu aku kene mengharungi 4 buoh sekoloh rendoh,bile doh terpandang karenoh-kerenoh budok sekoloh dlm ontheway balik tu myebakkan aku terimbau balik nostagia zaman budok-budok sekoloh rendoh dulu. Aku ni pelik ckit zaman dulu-dulu sbb aku x penah sekoloh kat kampung halaman ku, aku ni anok ayoh pahtu ayoh aku cikgu jadi kemane ayoh aku mengajor secara otomatik di situ aku belajor. Masa darjah satu aku bersekoloh di sekoloh kebangsaan pulau rusa sehingga la aku darjah tiga, mase aku blajo di sekoloh pulau rusa aku boleh dikategorikan sebagai budok paling nano atau pon nakal atau pon babil atau pon pale pengak tp cikgu-cikgu x berani marah aku sbb aku mempunyai kabel yg bergitu kukuh iaitu ayoh ku,ayoh ku seorang penolong kanan pade mase tu. Ayoh aku selalu balik lewat dan aku selalu mengambil kesempatan untuk mandi sungai di sungai manir, dlm aktiviti sebegini aku tidak keseorangan kerane aku selalu di temani oleh kawan baik aku iaitu sazali bin yusof dan dia pon anok seorang cikgu yang senasib seperti aku. Kisoh aku di sekoloh ni kurang r dlm kotak peringatan aku sbb terlalu lame kot jadi aku shortcut terus ke zaman darjah 4-6 aku. Setelah lame ayoh aku menjadi penolong kanan akhirnya ayoh aku berjaya menjadi seorang guru besar dan ayoh aku terus dipindahkan kesekolah lain dan secara otomatiknya aku pon dipindahkan ke sekolah lain, sekolah yg bakal bermastautin ini adalah sekolah kebangsaan ladang tayor,setiu terengganu. Agak jauh r bagi aku yg tinggal di kuala terengganu dan bersekolah di setiu, kali pertame aku melangkah kaki ke sekolah tayor itu aku terkejut berok kerane sekolah yg dimaksud kan itu terlalu kecik dan pelajar sekolah itu dr darjah 1-6 hanya seramai 107 org kalu x silap aku dan bilik darjah bagi setiap tahun hanya ada satu je.smpai masa aku masuk ke kelas aku lagi la aku terkejut kerane kelas aku hanya diduduki oleh 12 atau 13 org pelajar saje berbeza dgn kelas aku dlu yg seramai 37 org pelajar. tetapi di sebabkan bilangannya sedikit membuatkan aku boleh ingat name smpai sekarang,nok aku sebut kan ke x???ok2 aku sebutkan...aku,mie,jang,mamat,duan,ikram,fatin,ura,zuli,nita,wahidah,reen dan sarah..semua 13 org ni best friend xdok satu pon musuh aku, aku pon doh bosan taip ni,,,aku nok berhenti...ade mase aku smbung lagi cerite ni,,,kisoh aku di sekolah tayor,,hahaha...salam blake,, Share

No comments:

Post a Comment